Bicara Tentang Bahagia...

Tuesday, August 3, 2010

Warna dan Solat

Assalamualaikum wbt...
Sekadar perkongsian bersama.. untuk memotivasikan diri sendiri juga.. terjumpa kembali bahan bacaan yang diberi oleh seorang sahabat.. tentang kelebihan solat di awal waktu.. Maha Suci Allah bagi setiap rahmat pemberianNya... untuk pengetahuan semua, setiap peralihan waktu solat menunjukkan perubahan tenaga alam ini yang boleh diukur dan dicerap melalui perubahan warna alam..
Solat Subuh
Alam berada dalam spektrum warna biru muda yang sama dengan frekuensi tiroid dan ia mempengaruhi sistem metabolisme badan. Ia mempunyai kaitan dengan penawar/rezeki dan komunikasi. sesiapa yang kerap tertinggal/ terlewat solat subuh berulang2 kali, lama kelamaan akan menghadapi masalah komunikasi dan rezeki. Ini kerana tenaga alam iaitu biru muda tidak dapat diserap oleh tiroid dalam keadaan jasad dan roh bersatu (TIDUR). bermula sahaja azan subuh, tenaga alam berada pada tahap optimum dan tenaga ini yang akan diserap oleh tubuh melalui konsep resonan ketika kita rukuk dan sujud..mmm..ruginya mereka yang meninggalkan dan melewatkan solat subuh..apatah lagi jika ia sengaja dilakukan..=)
Solat Zuhor
Warna kuning menandakan waktu zuhor dan spektrum warna pada waktu ini bersamaan dengan frekuensi perut dan hati yang berkaitan dengan sistem penghadaman. Dan warna kuning ini berkaitan dengan mood ceria.. mmm.. apa ya yang akan jadi bagi mereka yang meremehkan solat zuhor?.. tepuk hati, tanya iman dan amal ya..
Solat Asar
kemudian alam akan berubah kepada warna oren..iaitu masuknya waktu asar dimana spektrum warna pada waktu in i sama dengan frekuensi prostat, uterus, ovari dan testis yang merangkumi sistem reproduktif.. rahsia warna oren ialah kreativiti. Orang yang kerap tinggalkan waktu Asar dan lebih lagi suka tidur lena pada waktu asar akan hilang kreativitinya..
Solat Maghrib
Alam mula berubah ke warna merah dan waktu ini kita selalu dinasihatkan agar tidak berada diluar rumah. Spektrum ini menghampiri frekuensi jin & iblis.. sebaiknya kita tunaikan solat maghrib dulu sebelum melakukan perkara lain..terutamanya bagi mereka yang dalam perjalanan. Kerana ketika ini berlaku banyak interferens (pembelauan) yang boleh mengelirukan mata kita. Rahsia warna pada waktu maghrib ini ialah keyakinan dan juga berkait pada frekuensi otot, saraf dan tulang..
Solat Isyak
apabila mula masuk waktu Isyak, alam mula berubah ke warna indigo dan seterusnya memasuki fasa kegelapan. ia menyimpan rahsia ketenteraman dan kedamaian dimana frekunsinya sama dengan sistem kawalan otak. Bagi mereka yang kerap tertinggal waktu Isyak, akan selalu berada dalam kegelisahan. Sebaiknya waktu tidur dalam Islam ialah apabila alam berada dalam kegelapan. Tidur pada waktu ini dipanggil tidur delta di mana keseluruhan tubuh kita berada dalam kerehatan.
Qiamullail
Selepas tengah malam, alam mula bersinar kembali dengan warna putih, merah jambu dan ungu dimana ia sama dengan frekuensi kalenjar pineal,pituitari, talamus dan hipotalamus. Beruntunglah bagi mereka yang mampu bangkit dari lena yang panjang.. qiamullail bukan sahaja memberikan kita kesihatan yang baik tetapi ia adalah hakikat kekuatan jiwa seorang mukmin..
MasyaAllah... bersyukur dilahirkan sebagai muslim..dimana sahaja Allah limpahkan rahmatNya pada kita.. tapi sayang..ramai yang lupa diri tentang hakikat kejadian cuma seorang hamba..tidak mensyukuri nikmat dengan meringankan dan meninggalkan solat. tidak guna Vitamin.makanan kesihatan,.makanan seimbang..kelas aerobik..dan pelbagai lagi.. jika kita mengabaikan kewajipan utama kita sebagai hambaNya.. Moga Allah titipkan istiqamah dalam ketaatan kepadaNya..jua pohon hati yang ikhlas dalam perjalanan menujuNya.. Aminn..

No comments: