Bicara Tentang Bahagia...

Friday, August 6, 2010

RamadhanMu....


Assalamualaikum wbt....

Rasa sebak dan rindu mengetuk pintu hati... tertanya2 pada diri.. bagaimanakah diri menerima kedatangan Ramadhan kali ini..4 tahun di bumi UPM.. Ramadhan dilewati seiring & selangkah bersama sahabat2 yang membawa kembali jiwa kerdil ini kembali pada Allah.. pasti terasa bezanya kali ini.. moga kalian tetap teguh dan istiqamah mencari keampunan dan keberkatan Rabbi...

" Semua amalan anak Adam digandakan kebaikannya sepuluh kali ganda serupa dengannya hingga tujuh ratus kali ganda, Allah Azza Wajalla berkata: " Melainkan puasa, kerana ianya untuk-Ku dan Aku sendiri yang akan membalasnya, mereka meninggalkan syahwat dan makanannya kerana-Ku." Bagi orang yang berpuasa akan mendapat dua kegembiraan: kegembiraan berbuka puasa dan kegembiraan ketika menemui Tuhannya, dan bau busuk (dari mulut orang yang berpuasa) krn b'puasa lbh wangi di sisi Allah S.W.T"
( HR Bukhari dan Muslim )

“Barangsiapa yang berpuasa pada bulan Ramadhan dengan penuh keimanan dan hanya mengharapkan pahala daripada ALLAH, maka diampuni dosa-dosanya yang telah lalu.”
(HR Bukhari & Muslim)

“Apabila bulan Ramadhan datang, maka dibukalah pintu-pintu syurga dan ditutuplah pintu-pintu neraka, serta diikat syaitan-syaitan.” (HR Bukhari & Muslim)

Sekali lagi hati dan iman berbicara.. moga hatimu ikhlas menerima kehadiran ramadhan kali ini.. Usia lalu telah banyak dibazirkan.. ramadhan yang barakah tidak pernah diperhalusi kehadirannya.. Ya Allah.. segalanya dalam genggamanMU.. segalanya dengan kudratMu.. izinkan hambaMu ini menggapai keampunanMu. .menikmati indahnya cintaMu dalam ramadhan kali ini... hanya Engkau yang Maha Mengetahui..

No comments: