Bicara Tentang Bahagia...

Sunday, July 11, 2010

Salam Mahabbah..Salam Perjuangan..

Assalamualaikum wbt....

Alhamdulillah..segala puji bagi Allah yang terus mengurniakan kita nikmat iman dan Islam.. tak mampu membayangkan diri ini hidup tanpa ISLAM... penuh kekacauan dan keraguan...

sepanjang hampir 4 tahun yang lalu.. pasti pada saat ini, ana dan sahabat2 sibuk mempersiapkan diri.. yang pasti melangkah bersama di hari pertama kuliah.. sem baru..azam juga baru.. ( namun banyak juga yang tak tertunai )..mereka yang sentiasa di hati...(umie,wani,ishah,zila,long,cik,mak su)...namun, itu memori terindah yang pernah dilalui... sungguh, hati ini rindu menatap wajah kalian.... yang banyak berbicara dan mengingatkan diri yang dhaif ini dalam perjalanan menuju Allah..

kini..memori itu tidak pernah hilang..bukan sahaja pada kalian.. tetapi pada segala kenangan kita di Kolej Canselor, UPM... pada sahabat2 dan adik2 kita yang masih disana pastinya..
HUMAIRAH, AYU, ZIRA, AI, ASMA,HASANAH,SYIDA,HAJAR,MIMI....
inilah antara mereka yang tak pernah luput dari ingatan..juga pada mereka disandarkan segala harapan...

Adik2 dan sahabat2 yang ana kasihi..

bicara ini adalah dengan izin Allah.. berdebar hati tatkala memikirkan apakah percaturan kalian kali ini dalam membawa Islam di Kolej Canselor? namun, pastinya kalian adalah mata rantai perjuangan Rasulullah saw..tak akan gentar, tidak akan putus asa dalam membawa kebenaran demi Islam tercinta...

" dan sesiapa yang taat kepada Allah dan RasulNya, dan takut melanggar perintah Allah,serta menjaga dirinya jangan terdedah kepada azab Allah, maka merekalah orang2 yang beroleh kemenangan"...(surah An-Nur 24: ayat 52).

" dan sesiapa yang berjuang menegakkan Islam, maka sesungguhnya dia hanyalah berjuang untuk kebaikan dirinya sendiri"...( Surah Al-Ankabut : Ayat 6 )

Teruskan perjuangan dan dakwah kalian..adik2 baru menanti sentuhan jiwa dai'e kalian... SURAU.. tempat kita menyemai kasih, menyuburkan ukhwah Islamiyyah.. walau sesibuk mana pun kitaran hidup kalian... jangan dibiar surau gelap tanpa jemaah.. jangan dibiar subuh sepi berlalu tanpa kalian.. hidupkan surau..hidupkan dakwah..hidupkan Islam..semarakkan perjuangan....(^_^)

Salam sayang..salam rindu...salam perjuangan...