Bicara Tentang Bahagia...

Thursday, April 28, 2011

Subhanallah..kasih ini bukti keagunganMu..

"Sesungguhnya orang-orang yang beriman dan beramal soleh,kelak Allah Yang Maha Pemurah akan menanamkan dalam (hati) mereka rasa kasih sayang"..(Surah Maryam; 96)



Assalamualaikum wbt... Alhamdulilah..segala puji bagi Allah yang memberi kurnia iman dan Islam pada hati dan jiwa tandus ini. saat kaki mula tergelincir, Dia hadirkan kembali fitrah insani yang rindukan hidup bertuhan...selawat dan salam ke atas junjungan mulia Nabi Muhammad saw...Ya Rasulullah.. umatmu ini mengharapkan syafaatmu..kami hidup dalam Islam kerana perjuanganMu dan para sahabat...kami merinduiMu ya Rasulullah... Entri kali ini ana titipkan khas terutamanya buat adik-adik yang dikasihi..InsyaAllah hingga ke akhirat.. Hadiah hari lahir yang paling bermakna buat diri apabila menerima bicara kasih dari seorang adik....Hanya Allah yang Maha Mengetahui segala rasa yang hadir.. Sungguh.. kasih kami ini bukti keagunganMu Ya Rabbi....Engkau menitipkan permata-permata berharga buat hamba sepanjang perjalanan hidup hamba ini..amanah yang mesti hamba pelihara sebaik mungkin...segalanya dengan izin dan kudrat dariMu Ya Rabbi..Izinkan hamba melunaskannya.
Bicara tulus dari seorang adik.Sungguh terbukti keagungan kasihMu Ya Rabbi..(Link perinduillahi.blogspot.com)
Syukran bob..bob dan adik-adik along yang lain adalah kurniaan Allah..InsyaAllah, kita akan bersama hingga ke akhirat..Jangan putus berdoa..Moga2 kita tidak menjadi anak2 yang mengheret ibu dan ayah ke neraka...Dalam rasa syukur ini ana muhasabah..di mana letaknya Allah di hati ini.. Hati kecil mula memberi ingatan..segala kasih manusia yang hadir adalah titipan dari Allah..merupakan ujian keimanan..Andai tiba-tiba Allah swt menarik segalanya..adakah bibir ini tetap lancar melafazkan Alhamdulillah..tetap tersenyum tenang menerima apa sahaja kehilangan?..Jika jawapannya tidak, ternyata hati ini masih milik makhluk, bukan milik Allah..Kasih sayang yang kita ada hanya pinjaman.. kasih ibu dan ayah hanya pinjaman, kasih adik dan kakak hanya pinjaman, kasih suami dan isteri hanya pinjaman.. segala kasih yang bernama makhluk hanya pinjaman.. hakikat kehadiran kasih sayang itu adalah bukti kekuasaan Allah kepada kita..Allah pinjamkan kepada makhlukNya untuk mempamerkan sifat2 keagunganNya..sifat2 keindahanNya..tetapi bagaimana pula kita mempersembahkan diri kita selayaknya sebagai seorang hamba yang bersyukur..?... moga kita semua sentiasa menjadi hamba yang sentiasa bersyukur, merendah diri, dan berlapang hati serta redha dengan apa jua takdir kurniaanNya...Izinkan hamba Ya Rabbi.
Ya Rabbi..jangan diuji hati kami pada sesuatu yang tidak mampu kami hadapi..Peliharalah kami sekeluarga dunia dan akhirat..tetapkan iman kami..jadikan kami anak-anak yang soleh dan solehah..jadikan kami hambaMu yang sentiasa bersyukur ketika senang dan ketika susah, cukupkan diri kami dengan rezekimu..lapangkan hati kami dengan kebaikan pada takdirMu..

No comments: